Milyen a jó iskola - vízió

Bevezető

Az alábbi írásokban összeszedem a gondolataimat arról, hogy szerintem milyennek kellene lennie a jó iskolának - gyakorlati és elméleti szempontból is. Mivel az eddigi tevékenységem középiskolákra korlátozódott, ezért elsősorban erre a területre koncentrálok. Mivel egyes cikkek írása óta eltelt több év is, vannak már megvalósult gondolatok.

Abból indulok ki, hogy az iskola olyan hely, ahol életük egy szakaszában az idő nagy részét ott töltik a fiatalok.

Itt dolgoznak a tanárok és más alkalmazottak is. A tanárok heti 22-29 tanítási órája nem ritkán még plusz 10-20 óra felkészülést jelent átlagosan, azaz a heti 30-40 óra az iskolával kapcsolatos dolgokra megy el. A többi dolgozó pedig a heti 40 órás munkahetüket töltik el az iskolában. Nem mindegy, hogyan.

Jogilag a fenntartóé az iskola, de valójában akkor jó az intézmény, ha a diákok és a tanárok is jól érzik magukat ott.

Ez a cikksorozat nem egy konkrét iskoláról szól, hanem az itthoni iskolákról általában!