A célközönség

Nagyon fontos, hogy a projekt meghatározza azokat az embereket, akiknek a produkciót végső soron szánod.

Ezt a stílus meghatározásával is megteheted: Mainstream (=fő áramlat - ezzel illetik a bárki által befogadható esetenként jellegtelen, szépen megkomponált zenéket), blues-rock, heavy metál, trash metál, tánczene, mulatós rock, stb.

A célközönséget a hallgatóság összetétele alapján is kiválaszthatod: gyerekműsor, tinédzser lányok, tinédzser fiúk, városi értelmiség, a közép korosztály, az idősebbek, nosztalgiázók.

Az előadások jellege alapján: városi kocsmák, vidéki mulatságok, céges bulik, szabadtéri koncertek, fesztiválok, irodalmi estek, gyerek műsorok.

Az egyes meghatározások célcsoportjai nem pontosan fedik egymást, sokszor van átfedés, máskor pedig egymást kizárják a lehetőségek.

A célközönség meghatározásakor érdemes tágabb csoportokat megadni. Akár stílus, akár a hallgatóság összetétele, akár az előadások jellege alapján akkora célközönséget keresni és találni, hogy a projektbe beleférjen sok minden. Ha a projekt bejön, akkor egy idő múlva a társadalom és a közönség úgyis be fogja skatulyázni a projektet valahová.

Ha te egy kezdő produkció vagy, akkor bizonytalan vagy abban, hogy mi is a célközönséged, ezért az elején érdemes olyan repertoárt összerakni, amely a lehető legtágabbra hagyja a megcélzottakat. Úgyis ki fog derülni előbb-utóbb, hogy mi az, amit a produkció hitelesen elő tud adni és mi az ami nem áll neki jól.

Ha megvan a célközönség, akkor célszerű tudatosan a produkciót úgy kialakítani, hogy az a célközönségnek megfeleljen.

Ha megvan a célközönség, akkor a produkciónak már az előadások zenei anyagát, a színpadi megjelenést, külsőségeket, a nyilvánosság előtti megjelenést is a célnak kell alávetni, annak kell megfelelni.