Egy politikai erő felépítése

Véleményem szerint egy új politikai erőnek az alábbi folyamaton kellene stratégiailag végigmennie.

Az alapítás

  • Kell néhány elkötelezett, megfelelő képességekkel ellátott személy, akik új politikai eőrvé akarnak válni
  • El kell határozniuk, hogy pártot fognak alakítani
    • A párt alakításának időpontja és egyéb körülményei mondják meg, hogy mikor lehet ezt meglépni. Első körben egyesület formában is működhet
  • Ha az elhatározás megvan, akkor meg kell keresni azt a célcsoportot, akiknek szólnak majd a párt üzenetei.
    • Ilyenekben lehet gondolkodni: vidéki emberek, fiatal értelmiségiek, városi értelmiségi, kisvárosi munkás / alkalmazott, vállalkozók, stb...
    • Lehetőség szerint olyan célcsoport kell, amely kellően nagy, de kellően homogén.
    • Figyelembe kell venni, hogy az adott társadalomban milyen a modernitás <=> konzervativizmus aránya
  • Meg kell fogalmazni általánosságban a párt céljait
    • Olyan módon érdemes, amely inkább tágítható, mint szűkítendő.
    • A céloknak annyira általánosnak érdemes lenni, amennyire csak lehetséges
    • Természetesen a siker érdekében tisztességesnek kellenek lenni a céloknak (és annak is kell látszani)

A szervezés

  • Meg kell keresni a támogatókat
    • Meg kell győzni azokat a vállalkozókat, akik a célcsoportba tartoznak, hogy támogassák anyagilag a pártot - először csak szimpátiából, majd később a tisztes haszon reményében.
    • Ügyes támogatók kellenek, akik a saját tudásuk, képességeik alapján is megállnák a helyüket a piacon
    • A támogatóknak a lehető legtovább homályban kell maradniuk!
  • Meg kell keresni olyan aktivistákat, akik fizetés / bérezés nélkül is tesznek a párt ügyeiért
  • Meg kell keresni azokat a profi szakembereket, akik hajlandók és képesek segíteni a pártot - propagandisták, informatikusok, jogászok, szakmai emberek. Kell keresni folyamatosan szakpolitikusokat is.
  • El kell indulni kisebb kockázatú választásokon, ahol a jövendőbeli politikusok kipróbálhatják magukat és esetleg kiderül róluk alkalmasságuk vagy alkalmatlanságuk.
    • Ha nyernek ezeken a helyeken, akkor a korábban létrejövő támogatói kört hozzá kell juttatni bizonyos anyagi forrásokhoz, amelynek egy részét további vállalkozások beindítására kell fordítani.
    • A vállalkozások által elnyert profit egy részét - nem nagy részét - visszacsorogtatni a párthoz és annak a céljait segíteni vele.
    • A támogatókkal megállapodásokat kell kötni a haszon - visszajuttatás tényéről és arányairól.
  • A választásokon indulva az elért potenciális szavazók közül minél többet meg kell nyerni a pártnak hosszú távra. Ebből is jöhetnek aktív támogatók. mindenképpen befogadó és nem megosztó üzenetek kellenek ebben az időszakban. ,mindig a lehető legnagyobb népszerűség irányába kell kommunikálni.
  • Látványos akciókat hirdetni: népszavazási kezdeményezés népszerűtlen intézkedések ellen, élőláncokat kialakítani. Ez a parlamenten kívüli politizálás
  • A baráti vállalkozásoknak a propaganda / média területére is be kell lépniük.
    • Helyi, kistérségi, megyei újságokat - például reklámújságot - kell csinálni
    • Helyi rádiók alapításával a körzet híreit befolyásolni
    • Helyi TV-t indítani több körzetben is
    • Helyi távirati irodát indítani, a független hírforrások elérése miatt.
    • Ha megvan a megfelelő tőke, akkor országos vagy régiós papír alapú újságokat, rádiót és TV-t is kell indítani.
    • Az internet segítségével országos hírlapot is létre kell hozni.
    • A modern lehetőségekkel: pl. podcast felületeket létre kell hozni.
    • A baráti cégek a Google és a Facebook területén is el kell indítsák a politikai reklámokat a céges reklámokkal párhuzamosan. Célszerűen a politikai üzeneteket nem ugyanazok fizetik a médiában, mint a céges reklámokat.
  • A médiavállalkozásoknak, főleg a rádió és TV-nek - népszerű műsorok gyártásába fogva hallgatókat / nézőket érdemes elcsábítani.
  • A médiavállalkozásoknak folyamatosan szondáznia kell a hallgatóit / nézőit / olvasóit, hogy kiderítse melyik üzenetekre vevők és melyik üzenetekre nem a potenciális partnerek.

A fenti folyamatot mindig egyre nagyobb területen, lélekszámmal érdemes folytatni, hogy a kistérségből egy idő múlva országosan is ki lehessen lépni a politika színpadára.

A nagypolitika

Ez a szegmens már gyilkos pálya. Akkor érdemes ide belépni, ha már egyes területeken van látható népszerűsége a pártnak, van tömegbázisa, van médiafelülete, van hol megjelennie.

Ha a párt még viszonylag kicsi, azaz országosan 1-2% vagy az alatt van a mérete, akkor érdemes koalíciós partnerek után nézni, és tárgyalásos alapon a szövetséggel erősíteni a jelenlétet. Azt egy pillanatig se feledjük, hogy a politikában a mai koalíciós partner holnap ellenfél lehet.

Az is működik, hogy a koalíciós partner egyes embereit, támogatóit finom eszközökkel átcsábítjuk magunkhoz.

  • Az országos politikában először a nagyobb településeken indított önkormányzati választások hozhatnak sikert. Akár időközi választások. A sikerek megerősítik az emberek bizalmát és újabb forrásokhoz juttathatják a pártot. Az addig létrehozott média segítségével tematizálni kell a választást.
  • Ha viszonylag sok önkormányzatnál sikerül elhozni a mandátumokat, akkor akár koalícióban, akár egyedül jöhet az országos parlamenti választás. Akár időközi választások formájában is.
  • Ilyenkor a nagyobb pártokkal is meg kell mérkőzni már.
  • Az addigra meglévő médiaháttérrel tematizálni kell az országos választásokat is. Nem szabad védekezésben maradni.
  • Országos akciókat is lehet szervezni, sztrájkokat támogatni, nagygyűléseken részt venni, fontos tényekben megnyilatkozni a baráti médiában és azon túl is.
  • Számítani kell az ellenfelek lejárató kampányaira, ezért nem lehet meggondolatlanul nyilatkozni, beszélni.
  • Az olyan vezető politikusok, akiknek van takargatni valójuk általában a párt problémái közé kerülnek előbb-utóbb.

Ha a párt bejut a parlamentbe, akkor az ott lévő képviselők akár a baráti támogatóknak is tudnak szolgálatokat tenni, aminek segítségével tovább tudják segíteni a pártot.

Nagyjából ennyi... minimum 4-8 év.