A PictureBox-ot akkor használjuk, ha egy képet akarunk beilleszteni egy felületre. Természetesen legegyszerűbben az IDE-kben levő designer felület segítségével tudjuk az objektumot létrehozni. Kódból is létre lehet hozni. Ennél a vezérlő típusnál a legfontosabb, hogy egy a fájlrendszerben lévő képet be tudjunk illeszteni. Az alábbi példában fájlrendszerből kiválasztunk egy fájlt és a kódból létrehozott PictureBox segítségével megjelenítjük.
void ImageClick(object sender, EventArgs e)
{
string fn = "D:\\kep.jpg";
//Filekereső ablak
OpenFileDialog od = new OpenFileDialog();
od.Filter = "(JPEG file)|*.jpg|(PNG file)|*.png";
if ( od.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
fn = od.FileName;
}
PictureBox pb = new PictureBox();
pb.Width = 600;
pb.Height = 400;
pb.Image = new Bitmap(fn);
pb.SizeMode = PictureBoxSizeMode.Zoom;
this.Controls.Add(pb);
}
ProgressBar objektumot olyan alkalmakkor használjuk, amikor egy folyamat sokáig tart és annak az előrehaladásáról szeretnénk a felhasználót tájékoztatni. Ezzel azért van egy kis probléma. Ha nagyon gyorsan változik egy felületen valamilyen érték és attól függő a folyamat előrehaladása, akkor a ProgressBar frissítése viszonylag sokáig tarthat, ezért nem biztos, hogy szabad használni ezt a vezérlőt.
A kódnak be kell állítani a kezdőértékét és a vég értékét:
progressBar1.Minimum=1 // default érték = 0;
progressBar1.Maximum=1000 //default érték = 100
Amikor frissíteni akarod a progressbart, akkor be kell állítani:
progressBar1.Value=12 //Az aktuális érték
Az alábbiakban egy Fibonacci számok kiszámolására használható kódot mutatok be.
void StartClick(object sender, EventArgs e) //Annak a gombnak az eseménykezelője, amivel indít a program
{
int n;
Sol.Text ="";
db = 0;
try{
n = Convert.ToInt32(N.Text);
pb.Minimum = 0; //A progressbar minimális értékének beállítása
pb.Maximum = n; //A progressbar maximális értékének beállítása
for (int i=0;i<=n; i++){
Sol.AppendText("db="+db+", n="+i+ ", Eredmény:"+Convert.ToString(Fibonacci(i))+"\n");
pb.Value = i; //A ProgressBar aktuális értékének beállítása
}
}catch{
Sol.Text = "Csak pozitív egész szám lehet!";
}
}
//A Fibonacci függvény (metódus)
int Fibonacci(int n){
int Fib;
db++;
if(n<1){
Fib = 1;
}else if(n<2){
Fib = 1;
}else{
Fib = Fibonacci(n-2) + Fibonacci(n-1);
}
return Fib;
}