Kérem szépen ez baromság! Tiltakozom! A diákok nem hülyébbek, mint voltak, hanem a környezet hatására az igények megváltoztak és ezekhez az igényekhez alkalmazkodnak a diákkorú gyerekek. Ez tisztán a Darwini evolúció.
Azt gondolom, hogy a mai világ nem támogatja a tiszta eszméket, a világos vezérlőelveket, mint a vallás, a liberalizmus, konzervitizmus, stb...
A diákok gyakran nagyon tájékozottak bizonyos általános tendenciáknak megfelelő témákban, és levonják tudatosan vagy tudattalanul a következtetéseiket.
A diákok gyakorlatiasan közelítik meg a valóságot, ami a 20. században nevelkedett pedagógusok java részének furcsa.
Mi megfogalmaztunk bizonyos vezérlőelveket és annak megfelelően próbáltunk cselekedni. Volt fogalmunk a jóról és a rosszról. A mai gyerekek a TV-ből és a mozivászonról tanulják meg ezeket a fogalmakat.
Úgy gondolom, hogy a diákok alkalmazkodva a környezetükhöz úgy találják, hogy az elméleti tudnivalók nem kellenek nekik 14-20 éves korban. Nekik lehetőleg kész, gyakorlati megoldások kellenek az élet dolgaira. Ami nem valamiféle gyakorlati igényt elégít ki, nem is érdekes.
A diákok nem butábbak, hanem alkalmazkodnak. A pedagógusok mindig valamiféle régi értékrendet próbálnak rájuk erőltetni és ahhoz mérik a diákokat.
Ha egy diáknak 3 oldalas levezetést próbálsz emagyarázni, valószínűleg elalszik a közepén, de az informatika vagy kalapácsreszelés órán szigorúan végzi a kitűzött feladatot.
Az oktatás tematikáját úgy át kell alakítani, hogy mindenkinek feleljen meg. Nagyon fontos, hogy ne adjuk ingyen a jó jegyeket, de ne legyen lehetetlen bármelyik diáknak elvégezni a jó jegyhez szükséges gyakorlatokat, feladatokat.