Az Exchange nem ad egyszerű megoldást a törölt levelek visszaállítására, de azért van lehetőség rá.
Az Exchange szerveren adatbázisonként egyesével lehet beállítani, hogy a törölt levelek meddig maradjanak elérhetőek a rendszerben. Ez alapesetben 14 nap. Eddig lehet visszaállítani egy levelet elvileg. A törlés ugyanis sohasem fizikai törlést jelent, mint minden jóravaló adatbázisban, hanem egy logikai kapcsoló átállítását, amitől a levél láthatatlanná válik. Ezeket szeretnénk láthatóvá tenni.
A szerveren kell ezt-azt beállítani, utána a kliens akár az Outlookjában, akár a Webes kliensben képes lesz saját magának visszaszipkázni a határidőn belüli leveleket.
- A szerveren használni kell a PowerShell Exchange kiterjesztését (Start Menü / Microsoft Exchange Server 2010 / Exchange Management Shell)
- [PS] C:\>get-mailbox <mailboxnév> | fl - parancs hatására hosszú sorok jönnek le a szerveren, aminek fontos része:
LitigationHoldEnabled : False válasz. Ez azt jelenti, hogy nem visszaállítható a levél. - [PS] C:\>set-mailbox -Identity <mailboxnev> -LitigationEnabled $true - parancs hatására átbillen visszaállíthatóvá.
- Hasonló módon beállítható a visszaállíthatóság kvótája is, de ez itt most nem lényeges.
Innentől kezdve belépve az OWA kliensbe a törölt elemeket tartalmazó folderben megjelenik egy menüpont, amely felajánlja a törölt elemek visszaállítását.
Ha rendszergazda szeretne visszaállítani leveleket, akkor a
https://mailszerver/ecp oldalon kell belépnie rendszergazdaként.
A továbbiakat innen lehet megnézni: http://www.msexchange.org/articles-tutorials/exchange-server-2010/high-availability-recovery/eliminating-traditional-backups-us…