Többször megtapasztaltam életemben, hogy olyan dolgoktól félni, amelyek egyszer majd bekövetkeznek, de sem az időpontjukat, sem egyéb információt nem találunk róluk teljesen felesleges, illetve arra kell készen lenni, hogyha megérkezik az idő, akkor teljes teljesítménnyel a megoldásukra kell koncentrálni.
azaz: No para!
Ehhez probléma megoldó, menedzselő képességekre van szükség.
Az alapszituáció az, hogy egy bizonyos időpontban nincsen információnk megfelelő és millió dolgunk van. Tudjuk, hogy valamikor, valamilyen folyamatot le kell menedzselnünk, de az időpontot, a mikéntet és a hogyant nem tudjuk. Mit érdemes tenni, és hogyan?
Meg kell tudnunk / becsülnünk az esemény időpontját. (Pl. Tudjuk, hogy kell egy pályázatot írni, de nem tudjuk, hogy meddig kell beadni.) Ez olyan információ, amit meg kell időben tudni: Tegyük fel, hogy fél év múlva esedékes.
Végig kell gondolni a rendelkezésre álló információk alapján, hogy mennyi ideig tart felkészülni rá. Minél több információ van az eseményről, annál jobban tudjuk a rendelkezésre álló szükséges energiát / időt megbecsülni. Ha az ember többször részt vett hasonló folyamatban, jobban tudja ezt az értéket megbecsülni. (Pl. Mennyi idő kell a pályázat elkészítésére? 1 hét, 1 hónap?)
A lehető legtöbb információt kell megszerezni az eseményről, hogy pontosabban tudjuk a megoldandó feladatot specifikálni.
A végső határidő előtt idejében anyagot / információ kell gyűjteni és nyugodtan felkészülni a megoldásra (Pl. Pályázat megírása)
Mikor megvan a szükséges információ, ismertek a határidők, a peremfeltételek, a szabályok, akkor lehet és kell nekifeküdni a munkának és elvégezni határidőre a feladatot. Előbb nem, később sem!