Hibajelenség
A Ford Mondeom produkált olyan hibát, menet közben elkezdett ütni a fék. Az autó kereke pedig folyamatosan meleg volt. Egymás után 3000 kilométeren belül megevett három féktárcsát és a hozzávaló fékpofákat is elkoptatta.
Javítási próbálkozások
Amikor először előfordult az ütés, a szerelő megállapította, hogy a féktárcsa úgy kopott el, hogy kis mélyedések vannak benne. Azt mondta, hogy valószínűleg tócsába mentem, ezért elvetemedett a tárcsa. Kicserélte a tárcsákat és a fékpofákat. A fékmunkahenger a kerekeknél normálisan visszacsúszott a helyére, ezért jónak tűnt. Háromezer kilométerrel később ugyanazt tapasztaltam. Kicserélte a tárcsát még egyszer, mondván lehet, hogy anyaghibás volt a tárcsa. A második ugyanolyan típusú volt és megint tudtam menni két- háromezer kilométert. A jelenség újra megismétlődött. Ekkor újra kicserélte, de akkor már Textar típusú tárcsák kerültek bele, amely állítólag a piacon kapható legjobb minőség.
A jelenség harmadszor is megismétlődött.
A megoldás
Elkezdtem keresni az interneten hasonló eseteket és egy másik típusú autónál a leírásban megtaláltam a megoldást. A fék fő munkahengere az évek során megszorult és a fékezések után hiába mentek vissza a keréknél lévő munkahengerek az alap helyzetbe, a főfékhenger nem ment vissza a helyére és a pofákat a fékezés után is hozzászorította a tárcsákhoz. Ezáltal a féktárcsák is folyamatosan melegedtek és egy-egy tócsába belemenve deformálódtak.
Kicserélte a főfékhengert a szerelő és a hiba véglegesen elmúlt.