1984-ben tanultam meg autót vezetni. Télen.
Egy Lada 1200-es volt a tanuló autóm. Édesanyámnak volt egy Trabant 601-es kombija, úgyhogy azt kezdtem el taposni, amikor kellett autó. Egy idő múlva többet vezettem, mint anyukám.
Később az apósom odaadta nekünk a Skoda S100-at (Vörös Sárkány) és azt vezettem sokat (amikor volt benzinre pénzem), ő vett egy Lada Samarát. Azt is vezettem néhányszor. A Trabanthoz képest álom volt. A Skodát sokat vittem szerelőhöz, kitanultam az autószerelés sok csínját. Ebbe a kocsiba beleszállt egy Honda 93-ban és ripityára tört.
Angliában három hétig vezettem egy jobb kormányos Ford Transit-ot, 14 személyest.
Egyik barátomnak volt egy Polski Fiat 125-öse, amit néhányszor vezettem. Volt alkalmam Daciat is vezetni és a bátyámnak egy időben egy Wartburg 353-as gépe volt, amit szintén próbáltam elkormányozni egyszer-kétszer. Na az egy ócskavas volt.
Anyukám vett egy Fiat 127-es kocsit, amit többször elkértem, amikor a Skoda elromlott vagy szerelőnél volt. Egy ideig azt hajtottam. Az a gép 1,1 L-es, pörgős motorral körülbelül 100-ig elég jól gyorsult. Utána persze vége volt.
93-tól egy Skoda 120L (Vuk) rendszeres használója lettem, ami hatalmas előrelépés volt. Sajnos egyszer megforraltam a motort és onnantól amíg használtam rendszeres problémáim voltak vele, mert olyan olyan szerelőhöz vittem, aki olcsó alkatrészeket, és munkát nyújtott.
Vezettem még, AlfaSud-ot is (1.6-os állat), amikor az én autóm éppen nem volt és messzire kellett hazamenni.
1996-ban vettem egy Citroen BX 1.9D dízelt, ami kényelmes, nagy, olcsó fogyasztású volt. Sajnos a francia finesz többször megtréfált, mert a dízelben nem volt elég jó a kompresszió, a fűtést meg kellett javíttatnom, és a hidraulika is odavolt. Mindenesetre az volt az első igazi autóm.
A következő egy Toyota Camry 2.0 benzines, automata volt. Sokáig jártam vele. Beletettem sok kilométert. Közben vettünk a családba egy Opel Corsa 1.2-t, ami igazi fapados kocsi volt, de lehetett vele menni.
Mikor a Camry öregecskévé vált és vettem egy Ford Mondeo 2.0-t, majd később egy Toyota Corolla 1.4-et.
Az Audi A4 1.6 benzines (Lopakodó) autót 2020 elején adtam el.
Az utolsó jármű, amit mostanában vezetek egy Audi A4 Avant 2.0 TDI
Vezettem már egy Mazda 2200D és egy Wolksvagen TDI, Ford Transit 8 személyes mikrobuszt is. A Mazda 1-es sebessége csak arra való, hogy megmozduljon a kocsi, de menni vele nem lehet. Eléggé fapados a járgány, de örök darab.
Az utóbbi időben vezettem egy KIA Picanto 1.1-est (Mopsz) is. Automata és igen barátságos kis autó. Nincsen benne nagyon kraft, de lazán lehet vele menni.
Nyugat-Európai kirándulásaim alatt béreltem autókat is.
Vezettem 5 napig egy Toyota Yaris HYBRID autót. Érdekes volt a start-stop rendszer és úgy indult, mint a villamos és csak 50 km/h-nál indult be a benzinmotor. Egyébként pöpec kis autó volt.
Volkswagen Polo TSI BlueMotion (1.2 benzines) autót vezettem egy hétig. Ezek az autók azért már nem a régi 1.2-es Lada érzést hozzák. Ez a kocsi 90 LE és megy, amikor kell.
Volt egy Citroen C3, 1.3 benzines. Hollandiában hajtottam pár napig. Kicsit zörgött. Olyan érzésem volt benne, mintha egy fémdobozban ülnék. Egyébként tempomat is volt benne és mindenféle 3 betűs cucc.
Voltam külföldön egy KIA Venga autóval.
Nem mindegyik kép eredeti, de a hozzájuk legjobban hasonlóakat kerestem ki a kínálatból.
Ezekkel az autókkal mindig voltak problémáim, és ezért elkezdtem írni egy autószerelés blogot.