Az általános iskolában jó voltam matekból és fizikából is és különböző versenyeken is értem el eredményeket, ezért természetes volt, hogy a hozzánk közel lévő József Attila Gimnáziumban folytassam a középiskolai tanulmányaimat. Ott egy akkor induló fizika tagozatos osztályba vettek fel, amely új módon tanította a fizikát a középiskolások számára. A tanítás lényege a tapasztalatokon, a kísérletezésen keresztüli ismeretszerzés volt. Egy fiatal tanárnő Fodor Erika volt az osztályfőnökünk és egyúttal fizika tanárunk, aki az ifjonti lelkesedésével akkor még sok hibát elkövetett az osztály vezetése közben, de azért én szívesen gondolok rá, mert nagyon sokat tett értünk.
A JAG-ban az első órákon zárt papírdobozokat kaptunk, amiről csak azt tudtuk, hogy falak vannak belül és ki kellett derítenünk, hogy hogyan helyezkednek el a falak. Bár többen hülyeségnek gondolták, de azért átjött a tapasztalatszerzés lényege és az egyre bonyolultabb feladatokon keresztül felfogtuk, hogy tapasztalatszerzés, kísérletezés és jóslás nélkül nincsen megismerés és az így szerzett információk jobban megmaradnak, mint amikor szárazon lenyomják a torkokon az ismereteket. Ez a tapasztalás máig megmaradt és emlékszem rá.