Amikor több ember énekel azonos hangmagassággal, akkor kapjuk a kórus hangzást. Mivel az emberek hangja nem lehet tökéletesen mindig ugyanaz, kissé eltérnek hangmagasságban hangerőben és a belépés időpontjában a hallgató hallja, hogy többen énekelnek. Ezt a hatást próbálja utánozni az effekt.
Működése azon alapul, hogy a bejövő hangokat egy kicsit késleltetve hozzáadja a korábbi bementhez miközben a késleltetés idejét folyamatosan változtatja. Ez azt eredményezi, hogy a pedál kimenetén megjelenik az eredeti bemenő hang, illetve annak többszörösen módosított változata. A módosult hangoknak a hangmagassága kismértékben eltér az eredetitől, a késleltetésük miatt pedig a pontossága is elmosódik. Mivel a visszacsatolás késleltetése is változik, ezért a hangzás folyton mozgásban van.
Abban az esetben, ha az eszköznek sztereo kimenete van, akkor ráadásul az egyes kimeneteken a kimenő jel fázisa is módosulhat, így egy térben lebegő hangzást kapunk.
Ezt a hangást a ritmusgitárosok kíséretnél használhatják jól, illetve a szólógitárosok lassabb dallamok játszásánál. A basszusgitárosok pedig akkor, ha az általuk játszott kíséretben vannak jellegzetes dallamok, amelyek a közép tartományban szólnak.
Ha gyors dallamot kell játszani, akkor az elmosódottság miatt nem célszerű használni ezt az effektet.
Ezt az effektet a torzítók után szokás kötni, közvetlenül az előerősítő elé.
A kóruspedálon lehet állítani a kimeneti szintet, egy hangszínszabályozót, a visszacsatolás mértékét és a késleltetés mértékét. A visszacsatolás azt jelenti, hogy mennyire intenzív a kórus jelleg, a késleltetés pedig a lebegés sebességét fogja meghatározni.