Line 6 POD XT Live beállítása

A címben leírt pedál az egyik legjobb, digitális gitárpedál a piacon. Már nem mai darab, de nagyon jó a hangzása és a kezelhetősége. Elég bonyolult eszköz. A pedált is lehet programozni potméterekkel és kapcsolókkal, de talán egyszerűbb a Line 6 weboldaláról letölteni a hozzá adott PC-s programot és egy USB kábelen keresztül lehet beállítani. A beállításokat a pedál a PC között szinkronizálni lehet. A feltöltött dokumentumokban lehet részletesen olvasni róla.

A tárolóhelyek

32 tárolóhely, A, B, C, D csatornával, azaz összesen 128 programozható csatorna.

  • 1-8 tárolóhely: fejhallgatóhoz javasolt
  • 9-16 tárolóhely erősítő előtt állva érdemes használni
  • 17-32 – saját beállításokkal érdemes használni

A pedálon lévő vezérlők

Kapcsolók a pedálon

  • AMP – erősítő emulátor ki/be – A kijelző alatti 2. gomb választhatok erősítő modellt
  • STOMP – szóló taposás
  • Mod – Moduláció
  • Delay – Visszhang

SELECT forgó gomb: 32 bank közül lehet választani vele.

Alsó sori pedálok: A pedálokkal lehet az A, B, C, D csatornák között választani

Kimenetek

  • Az AMP kimenetet használjuk, amikor erősítőre kapcsolódunk
  • AUX – CD lejátszó vagy dobgép, stb…
  • Az Input mono – aszimmetrikus bemenet – nagy kimenetnél használjuk a PAD állást

A csatornák célszerű választása, programozása

Célszerű a hasonló hangzásokat egymás mellé (A, B, C, D) tenni. Pl:

  • Csatorna A – Tiszta kíséret, kórussal
  • Csatorna B - Kíséret torzítva,
  • Csatorna C - Hápogós szóló - Bluesosan
  • Csatorna D - Durva szóló

A Bass gomb

A,B,C,D – lenyom és 2 másodpercig nyomva tart => Manual mód

Manual módban az Amp, Tone, Control (Hangszínek) és a Channel Volume határozza meg a hangot.

Amikor Edit, Save vagy Output Mode gomb világit, akkor a Select gomb választja ki az oldalakat.

Az Edit kiválasztása amp, effect és csatorna paramétereket jelent

Output Mode/System – Tuner

Save amp és effekt beállítások

A függőleges scrollbar az oldalak helyét mutatja

Kijelzés

Alapesetben a Bankot és a Csatornát mutatja

Normál esetben: a kijelző a Csatorna nevét és az erősítő modellt mutatja és használhatók a Lágy gombok – állítgatás

Save, Edit, OutputMode/System módban: A beállításhoz szükséges lapokat

Alul láthatók az állítandó információ neve.

Effect Tweak állítja az adatot

AMP Tone Controlok

  • AMP –– Amp modellezés legyen-e bekapcsolva
  • Drive – Mennyire vezéreljem ki az AMP modellt – A torzítás mértéke!
  • A többivel együtt ez adja meg az AMP modell hangzását
  • Chan Vol – Relatíve változtatja a csatorna hangerejét a beállítotthoz képest

Hangerő beállítása: Először tiszta hangzás – Ne legyen torzítás – Mentsd el

A koszos hangot és a szóló hangot állítsam be utána

Két külön hangerőt lehet beállítani – AMP és AMP nélkül

Save – Ezzel lehet menteni a beállításokat.

A programozás alapjai

  • Kiválasztunk egy Bankot és Csatornát
  • Módosítunk rajta (potikkal vagy az Edit gombbal), akkor * jelzi  a módosítást
  • Channel Memory-ba mentés Save gomb – Villog a Gomb Újra SAVE és elmenti ugyanoda.
  • A Save gomb megnyomása után nevet is lehet változtatni
  • A Save Gomb megnyomása után a DEST (Bal szoft gomb) a mentés helyét lehet kiválasztani
  • Más néven is elmenthető a két középső szoft gombbal, majd a jobb gombbal és az Effect Tweakkal lehet betűt választani
  • Soft gomb a Dest alatt – Effect Tweak – A,B,C,D között választhatunk és 16 memória között-

Szoft gombok (Comp, AMP, Gate, EQ)

Ha az Edit nem világít, akkor lehet a négy gombbal játszani:

Duplán megnyomva megjelennek a beállítások

Ha az Edit gomb világít, akkor ezeket az adott beállításhoz lehet állítani.

Output Mode/System gomb - A Select gombbal lehet a kimenetet variálni

AMP / Stomp / Mod / Delay - A hangzás részeit lehet ki-be kapcsolni

Bank fel és Bank Le – Tárolóhely váltás

A,B,C,D – Csatorna váltás

Tap – Az effekt sebességének változtatása

Tap 2 sec – Tuner – A kijelzőn megjelenik a Bypass vagy a Mute (Effect Tweakkel lehet változtatni)

Onboard Pedál – Volume / Wah / Tweak pedál

Kimenet választás

Studio Direct – Erősítőbe kötni

2X – Tone correction a kimenet mély és magas hangjainak vágására

Jó hangzás kiválasztása egy AMP-pal

Ha az erősítő saját hangját akarom, akkor AMP kikapcsolása után a STOMP-pal kapcsolhatok plusz torzítást..

Hangzások beállítása

AMP modell beállítások – AMP kikapcsolva – Akkor csak AMP Bypassed

DRV – Bemeni vezérlés

Hangszínek: Bass, Mid, Treb, Pres Vol

 

CABINET and Mic settings – Milyen Láda és milyen távol legyen a mikrofon.

Comp/Gate – Compressor és zajzár

EQ – Equalizer

Stomp – Beállítások Érzékenység és szint

Mod és Delay

            Mod – Chorus, Flanger, stb. – az Map előtt

            Delay - az AMp után

Tone és Tempo állítás – Kétszer Taposnia TAP gombra

Reverb – Model, Pre Decay, Tone

Wah and Volume

            WAH- mélységét lehet beállítani

            Volume AMP előtt vagy után – és a minimum állás mennyi legyen.

AMP-ok leírása (Erősítő fejek leírása)

  • Line 6 - Clean -  Rolnad Jazz Combo
  • Line 6 - JTS-45 – Marshall hangzás
  • Line 6 - Class A – Kicsit torz
  • Line 6 - Mood – Grunge
  • Line 6 - Spinal Puppets – Headbangelő
  • Chemical X – Tiszta
  • Line 6 - INsane – Amnnyi torzítás belefér
  • Piezoacoustic 2
  • Agro – Agresszív – A mid változtatja a torzítást, minimumon, mint egy Fuzz pedál – középen, modern krémes, maxon Class A Vox hangzás
  • Lunatik -
  • TreadPlate - MezzaBoogie
  • Variax Acoustic
  • Zen Master - Csöves Budda TwinMaster
  • Small Tweed - Fender Tweed Deluxe Reverb (1953)
  • Tweed B-Man - ’58 Fender Bassman
  • Tiny Tweed - 1961 Tweed Champ
  • BlackFace Lux - Fender Deluxe Reverb
  • Double Verb - Fender Twin Reverb (1965)
  • Two Tone - Valco/Supro
  • Hiway 100 - HIwatt Dr 103 – Ütős hang (Pink Floyd, Jethro Tull)
  • Plexi 45 - Marshall ’65
  • Plexi  Lead 100 – ’68 Marshall  (Rock gitár)
  • Plexi Jump Lead - Kicsit érdekes cucc
  • Plexi Variac - Marshall nagyobb feszültségen
  • Brit J-800                  Brit Marshall – csöves torzítás
  • Brit JM Pre               Preamp.
  • Match Chief,           Match D-30
  • TreadPlate Dual     2001 3 csatornás Mezzaboogie Szóló fej
  • Cali Crunch,             Jazz Clean – Andy Summers
  • Solo 100                   Marshall módosítás – Eric Clapton Soldano – Tiszta hang
  • Super O                    Jimmi Page az első két lemezen
  • Class A-15                Vox modell, Class A-30 TB
  • Tube Pream – Csöves előerősítő

Cabinet Model      (A ládák)

  • 1x6 Super O - 6x9 Supro S6616
  • 1x8 Tweed - 1961 Fender® Tweed Champ®
  • 1x10 Gibtone - 1x10 Gibson®
  • 1x10 G-Brand - Gretsch® 6156
  • 1x12 Line 6 - Line 6® 1x12
  • 1x12 Tweed - 1953 Fender® Tweed Deluxe Reverb®
  • 1x12 Blackface - 1964 Fender® Blackface Deluxe Reverb®
  • 1x12 Class A - 1960 Vox® AC-15
  • 2x2 Mini T - 2x2” Fender® Mini Twin®
  • 2x12 Line 6 - Line 6 2x12
  • 2x12 Blackface - 1965 Fender® Blackface Twin Reverb®
  • 2x12 Match - 1995 Matchless® Chieftain
  • 2x12 Jazz - Roland® JC-120
  • 2x12 Class A - 1967 Vox® AC-30
  • 4x10 Line 6 - Line 6 4x10
  • 4x10 Tweed - 1959 Fender® Bassman®
  • 4x12 Line 6 - Line 6 4x12
  • 4x12 Green 20’s - 1967 Marshall® Basketweave with Greenbacks
  • 4x12 Green 25’s - 1968 Marshall® Basketweave with Greenbacks
  • 4x12 Celest T-75 - 1978 Marshall® with stock 70s
  • 4x12 Celest V-30 - 1996 Marshall® with Vintage 30s
  • 4x12 Treadplate - 4x12 Mesa/Boogie®
  • 1x15 Thunder         1x15 Supro '62 Thunderbolt
  • 2x12 Wishbook      2x12 Silvertone® '67 Twin Twelve
  • No Cab                      You will probably want to use this Cabinet model with the Tube

Preamp model for non-guitar sources. It is selected by default

when you pull up the Tube Preamp Amp Model.

Effekt modellezés

COMP – Kompresszor

  • Thres – Milyen agresszív legyen a hatás
  • Minél kisebb szám, annál korábban lép. -32dB

Gate – Zajszűrő

  • Tresh - Kinyitási küszöb
  • Decay – Menyi idő alatt zár le a zajzár

Stomp effektek - torzítók

  • Fuzz – Facial Fuzz – ősrégi germánium diódás torzító  (Purple Haze)
  • Fuzz Pi – Hagyományos tranyós pedálok (Electro Harmonix – Big Muff)
  • Screamer - Tube Screamer – SRV Michael Landau
  • Classic Distorsion – Metál Torzító
  • Octave Fuzz – Felső oktáv - Jimi Hendrix, Jeff Beck

Kompresszorok

  • Blue Comp – Roland Boss
  • Red Comp – Dynacomp
  • Vetta Comp – Lina 2.35/1-
  • Auto Swell – Boss SG-1 SlowGear – Envelope generator
  • Auto Wah – Mu Tron II envelope filter
  • Killer Z Boss - Metal Zone MT-2 (1989)
  • Tube Drive – Billentyűsök részére
  • Vetta Juice –
  • Boost +EQ – Az AMP előtt használva spéci hatást kelt

Stomp effektek - Szintik és filterek

  • Dingo Tron – Mutron, Auto Wah effekt – down kapcsoló esetén fordítva működik
  • Clean Sweep -  Lassan végigmegy a tartományon, mint az auto wah
  • Seismik Synt – 2 oktávval is lejjebb tud menni!!!
  • Double Bass – Négyszög jl 1 oktávval lejjebb, fűrészfog – 2 oktávval lejjebb
  • Buzz Wave – Vibrato
  • Rez Synth – Aluláteresztő szűrő rezonanciaferikivel
  • Saturn 5 Ring M – Ring Modulator – a játszott hanghoz képes tud felharmonikus gyártani
  • Synth Analog – Analóg szinti
  • Synth FX – speci effekt
  • Synth Harmony – 70-es évek szintijei
  • Synth Lead – Mono Moog szinti
  • Synth String – string hangzás

Modulation effektek

  • Sine Chorus –
  • Flanger –
  • Opto Trem – Fender 65’ reverb hangzás (ha hangosabb, akkor nagyobb a remegés)
  • Bias Trem – Vox tremolo
  • Analog Chorus – Boss Chorus CE-1 Ensemble
  • Jet Flanger – 1977-es A/DA Flanger
  • Phaser – MXR Phase 90
  • U-Vibe – Uni Vibe 1969 Jimi Hendrix
  • Rotary Drum+Horn – Leslie 145 – Hammond Leslie
  • Rotary Drum – Fender Leslie (SRV- Cold Shot)
  • Auto Pan – Panoráma
  • Analog Square – Négyszög hullámos kórus
  • Square Chorus – kicsit finomabb analóg kórus
  • ExpoChorus -  Line 6 találmány
  • Random chorus –Véletlen kórus
  • Square Flange, Expo Flange
  • Lumpy Phase – Line 6 eredeti
  • Hi talk – High Pass filter
  • Sweeper – két wah pedál
  • POD Purple X – hangeffektRandom S H – Oberheim Voltage Controlled Filter
  • Tape Eater – Mágnesszalag fíling
  • Warble Matic –

Delay effektek

  • Analog Echo – Boss DM2
  • Analog w/Mod – bonyolultabb (1. U2 album)
  • Tube echo – 1963 Maestro EP-1 – szalagos
  • Mulit-Head – Boss RE-101 előtti – 4 virtuális fej
  • Sweep Echo – Line 6 eredeti.
  • Digital Delay – Több, mint sime echo-cho-cho-cho
  • Stereo Delay – U2 „How did The Edge”, „Streets Have No name” 50 -500ms-ig
  • Ping pong delay -  Post delay – sztereo és mászkál
  • Reverse Delay – Visszafelé játszik.
  • Echo Platter-
  • Tape Echo – szalagos vsszhang
  • Lo-Rez, Phaze Eko, Bubble Echo

Reverb - Zengetések

  • Spring – Lx Spring, Standard Spring, King Spring
  • Rooms – Small – kis szoba, Tiled - Fürdőszoba, Brite – Élő szoba
  • Halls – Dark, Medium, Large
  • Chambers – Gazdag Kamra, Kamra, Nagyon nagy terem
  • Plates – Slap, Vintage, Lrge