A címben leírt pedál az egyik legjobb, digitális gitárpedál a piacon. Már nem mai darab, de nagyon jó a hangzása és a kezelhetősége. Elég bonyolult eszköz. A pedált is lehet programozni potméterekkel és kapcsolókkal, de talán egyszerűbb a Line 6 weboldaláról letölteni a hozzá adott PC-s programot és egy USB kábelen keresztül lehet beállítani. A beállításokat a pedál a PC között szinkronizálni lehet. A feltöltött dokumentumokban lehet részletesen olvasni róla.
A tárolóhelyek
32 tárolóhely, A, B, C, D csatornával, azaz összesen 128 programozható csatorna.
- 1-8 tárolóhely: fejhallgatóhoz javasolt
- 9-16 tárolóhely erősítő előtt állva érdemes használni
- 17-32 – saját beállításokkal érdemes használni
A pedálon lévő vezérlők
Kapcsolók a pedálon
- AMP – erősítő emulátor ki/be – A kijelző alatti 2. gomb választhatok erősítő modellt
- STOMP – szóló taposás
- Mod – Moduláció
- Delay – Visszhang
SELECT forgó gomb: 32 bank közül lehet választani vele.
Alsó sori pedálok: A pedálokkal lehet az A, B, C, D csatornák között választani
Kimenetek
- Az AMP kimenetet használjuk, amikor erősítőre kapcsolódunk
- AUX – CD lejátszó vagy dobgép, stb…
- Az Input mono – aszimmetrikus bemenet – nagy kimenetnél használjuk a PAD állást
A csatornák célszerű választása, programozása
Célszerű a hasonló hangzásokat egymás mellé (A, B, C, D) tenni. Pl:
- Csatorna A – Tiszta kíséret, kórussal
- Csatorna B - Kíséret torzítva,
- Csatorna C - Hápogós szóló - Bluesosan
- Csatorna D - Durva szóló
A Bass gomb
A,B,C,D – lenyom és 2 másodpercig nyomva tart => Manual mód
Manual módban az Amp, Tone, Control (Hangszínek) és a Channel Volume határozza meg a hangot.
Amikor Edit, Save vagy Output Mode gomb világit, akkor a Select gomb választja ki az oldalakat.
Az Edit kiválasztása amp, effect és csatorna paramétereket jelent
Output Mode/System – Tuner
Save amp és effekt beállítások
A függőleges scrollbar az oldalak helyét mutatja
Kijelzés
Alapesetben a Bankot és a Csatornát mutatja
Normál esetben: a kijelző a Csatorna nevét és az erősítő modellt mutatja és használhatók a Lágy gombok – állítgatás
Save, Edit, OutputMode/System módban: A beállításhoz szükséges lapokat
Alul láthatók az állítandó információ neve.
Effect Tweak állítja az adatot
AMP Tone Controlok
- AMP –– Amp modellezés legyen-e bekapcsolva
- Drive – Mennyire vezéreljem ki az AMP modellt – A torzítás mértéke!
- A többivel együtt ez adja meg az AMP modell hangzását
- Chan Vol – Relatíve változtatja a csatorna hangerejét a beállítotthoz képest
Hangerő beállítása: Először tiszta hangzás – Ne legyen torzítás – Mentsd el
A koszos hangot és a szóló hangot állítsam be utána
Két külön hangerőt lehet beállítani – AMP és AMP nélkül
Save – Ezzel lehet menteni a beállításokat.
A programozás alapjai
- Kiválasztunk egy Bankot és Csatornát
- Módosítunk rajta (potikkal vagy az Edit gombbal), akkor * jelzi a módosítást
- Channel Memory-ba mentés Save gomb – Villog a Gomb Újra SAVE és elmenti ugyanoda.
- A Save gomb megnyomása után nevet is lehet változtatni
- A Save Gomb megnyomása után a DEST (Bal szoft gomb) a mentés helyét lehet kiválasztani
- Más néven is elmenthető a két középső szoft gombbal, majd a jobb gombbal és az Effect Tweakkal lehet betűt választani
- Soft gomb a Dest alatt – Effect Tweak – A,B,C,D között választhatunk és 16 memória között-
Szoft gombok (Comp, AMP, Gate, EQ)
Ha az Edit nem világít, akkor lehet a négy gombbal játszani:
Duplán megnyomva megjelennek a beállítások
Ha az Edit gomb világít, akkor ezeket az adott beállításhoz lehet állítani.
Output Mode/System gomb - A Select gombbal lehet a kimenetet variálni
AMP / Stomp / Mod / Delay - A hangzás részeit lehet ki-be kapcsolni
Bank fel és Bank Le – Tárolóhely váltás
A,B,C,D – Csatorna váltás
Tap – Az effekt sebességének változtatása
Tap 2 sec – Tuner – A kijelzőn megjelenik a Bypass vagy a Mute (Effect Tweakkel lehet változtatni)
Onboard Pedál – Volume / Wah / Tweak pedál
Kimenet választás
Studio Direct – Erősítőbe kötni
2X – Tone correction a kimenet mély és magas hangjainak vágására
Jó hangzás kiválasztása egy AMP-pal
Ha az erősítő saját hangját akarom, akkor AMP kikapcsolása után a STOMP-pal kapcsolhatok plusz torzítást..
Hangzások beállítása
AMP modell beállítások – AMP kikapcsolva – Akkor csak AMP Bypassed
DRV – Bemeni vezérlés
Hangszínek: Bass, Mid, Treb, Pres Vol
CABINET and Mic settings – Milyen Láda és milyen távol legyen a mikrofon.
Comp/Gate – Compressor és zajzár
EQ – Equalizer
Stomp – Beállítások Érzékenység és szint
Mod és Delay –
Mod – Chorus, Flanger, stb. – az Map előtt
Delay - az AMp után
Tone és Tempo állítás – Kétszer Taposnia TAP gombra
Reverb – Model, Pre Decay, Tone
Wah and Volume –
WAH- mélységét lehet beállítani
Volume AMP előtt vagy után – és a minimum állás mennyi legyen.
AMP-ok leírása (Erősítő fejek leírása)
- Line 6 - Clean - Rolnad Jazz Combo
- Line 6 - JTS-45 – Marshall hangzás
- Line 6 - Class A – Kicsit torz
- Line 6 - Mood – Grunge
- Line 6 - Spinal Puppets – Headbangelő
- Chemical X – Tiszta
- Line 6 - INsane – Amnnyi torzítás belefér
- Piezoacoustic 2
- Agro – Agresszív – A mid változtatja a torzítást, minimumon, mint egy Fuzz pedál – középen, modern krémes, maxon Class A Vox hangzás
- Lunatik -
- TreadPlate - MezzaBoogie
- Variax Acoustic
- Zen Master - Csöves Budda TwinMaster
- Small Tweed - Fender Tweed Deluxe Reverb (1953)
- Tweed B-Man - ’58 Fender Bassman
- Tiny Tweed - 1961 Tweed Champ
- BlackFace Lux - Fender Deluxe Reverb
- Double Verb - Fender Twin Reverb (1965)
- Two Tone - Valco/Supro
- Hiway 100 - HIwatt Dr 103 – Ütős hang (Pink Floyd, Jethro Tull)
- Plexi 45 - Marshall ’65
- Plexi Lead 100 – ’68 Marshall (Rock gitár)
- Plexi Jump Lead - Kicsit érdekes cucc
- Plexi Variac - Marshall nagyobb feszültségen
- Brit J-800 Brit Marshall – csöves torzítás
- Brit JM Pre Preamp.
- Match Chief, Match D-30
- TreadPlate Dual 2001 3 csatornás Mezzaboogie Szóló fej
- Cali Crunch, Jazz Clean – Andy Summers
- Solo 100 Marshall módosítás – Eric Clapton Soldano – Tiszta hang
- Super O Jimmi Page az első két lemezen
- Class A-15 Vox modell, Class A-30 TB
- Tube Pream – Csöves előerősítő
Cabinet Model (A ládák)
- 1x6 Super O - 6x9 Supro S6616
- 1x8 Tweed - 1961 Fender® Tweed Champ®
- 1x10 Gibtone - 1x10 Gibson®
- 1x10 G-Brand - Gretsch® 6156
- 1x12 Line 6 - Line 6® 1x12
- 1x12 Tweed - 1953 Fender® Tweed Deluxe Reverb®
- 1x12 Blackface - 1964 Fender® Blackface Deluxe Reverb®
- 1x12 Class A - 1960 Vox® AC-15
- 2x2 Mini T - 2x2” Fender® Mini Twin®
- 2x12 Line 6 - Line 6 2x12
- 2x12 Blackface - 1965 Fender® Blackface Twin Reverb®
- 2x12 Match - 1995 Matchless® Chieftain
- 2x12 Jazz - Roland® JC-120
- 2x12 Class A - 1967 Vox® AC-30
- 4x10 Line 6 - Line 6 4x10
- 4x10 Tweed - 1959 Fender® Bassman®
- 4x12 Line 6 - Line 6 4x12
- 4x12 Green 20’s - 1967 Marshall® Basketweave with Greenbacks
- 4x12 Green 25’s - 1968 Marshall® Basketweave with Greenbacks
- 4x12 Celest T-75 - 1978 Marshall® with stock 70s
- 4x12 Celest V-30 - 1996 Marshall® with Vintage 30s
- 4x12 Treadplate - 4x12 Mesa/Boogie®
- 1x15 Thunder 1x15 Supro '62 Thunderbolt
- 2x12 Wishbook 2x12 Silvertone® '67 Twin Twelve
- No Cab You will probably want to use this Cabinet model with the Tube
Preamp model for non-guitar sources. It is selected by default
when you pull up the Tube Preamp Amp Model.
Effekt modellezés
COMP – Kompresszor
- Thres – Milyen agresszív legyen a hatás
- Minél kisebb szám, annál korábban lép. -32dB
Gate – Zajszűrő
- Tresh - Kinyitási küszöb
- Decay – Menyi idő alatt zár le a zajzár
Stomp effektek - torzítók
- Fuzz – Facial Fuzz – ősrégi germánium diódás torzító (Purple Haze)
- Fuzz Pi – Hagyományos tranyós pedálok (Electro Harmonix – Big Muff)
- Screamer - Tube Screamer – SRV Michael Landau
- Classic Distorsion – Metál Torzító
- Octave Fuzz – Felső oktáv - Jimi Hendrix, Jeff Beck
Kompresszorok
- Blue Comp – Roland Boss
- Red Comp – Dynacomp
- Vetta Comp – Lina 2.35/1-
- Auto Swell – Boss SG-1 SlowGear – Envelope generator
- Auto Wah – Mu Tron II envelope filter
- Killer Z Boss - Metal Zone MT-2 (1989)
- Tube Drive – Billentyűsök részére
- Vetta Juice –
- Boost +EQ – Az AMP előtt használva spéci hatást kelt
Stomp effektek - Szintik és filterek
- Dingo Tron – Mutron, Auto Wah effekt – down kapcsoló esetén fordítva működik
- Clean Sweep - Lassan végigmegy a tartományon, mint az auto wah
- Seismik Synt – 2 oktávval is lejjebb tud menni!!!
- Double Bass – Négyszög jl 1 oktávval lejjebb, fűrészfog – 2 oktávval lejjebb
- Buzz Wave – Vibrato
- Rez Synth – Aluláteresztő szűrő rezonanciaferikivel
- Saturn 5 Ring M – Ring Modulator – a játszott hanghoz képes tud felharmonikus gyártani
- Synth Analog – Analóg szinti
- Synth FX – speci effekt
- Synth Harmony – 70-es évek szintijei
- Synth Lead – Mono Moog szinti
- Synth String – string hangzás
Modulation effektek
- Sine Chorus –
- Flanger –
- Opto Trem – Fender 65’ reverb hangzás (ha hangosabb, akkor nagyobb a remegés)
- Bias Trem – Vox tremolo
- Analog Chorus – Boss Chorus CE-1 Ensemble
- Jet Flanger – 1977-es A/DA Flanger
- Phaser – MXR Phase 90
- U-Vibe – Uni Vibe 1969 Jimi Hendrix
- Rotary Drum+Horn – Leslie 145 – Hammond Leslie
- Rotary Drum – Fender Leslie (SRV- Cold Shot)
- Auto Pan – Panoráma
- Analog Square – Négyszög hullámos kórus
- Square Chorus – kicsit finomabb analóg kórus
- ExpoChorus - Line 6 találmány
- Random chorus –Véletlen kórus
- Square Flange, Expo Flange
- Lumpy Phase – Line 6 eredeti
- Hi talk – High Pass filter
- Sweeper – két wah pedál
- POD Purple X – hangeffektRandom S H – Oberheim Voltage Controlled Filter
- Tape Eater – Mágnesszalag fíling
- Warble Matic –
Delay effektek
- Analog Echo – Boss DM2
- Analog w/Mod – bonyolultabb (1. U2 album)
- Tube echo – 1963 Maestro EP-1 – szalagos
- Mulit-Head – Boss RE-101 előtti – 4 virtuális fej
- Sweep Echo – Line 6 eredeti.
- Digital Delay – Több, mint sime echo-cho-cho-cho
- Stereo Delay – U2 „How did The Edge”, „Streets Have No name” 50 -500ms-ig
- Ping pong delay - Post delay – sztereo és mászkál
- Reverse Delay – Visszafelé játszik.
- Echo Platter-
- Tape Echo – szalagos vsszhang
- Lo-Rez, Phaze Eko, Bubble Echo
Reverb - Zengetések
- Spring – Lx Spring, Standard Spring, King Spring
- Rooms – Small – kis szoba, Tiled - Fürdőszoba, Brite – Élő szoba
- Halls – Dark, Medium, Large
- Chambers – Gazdag Kamra, Kamra, Nagyon nagy terem
- Plates – Slap, Vintage, Lrge