1983-2020. Barangolások Európában és a világban (még nem)

Default book

1983 Bulgária

Egyetem alatt Baksi barátommal voltunk Bulgáriában. Neszebar, Várna. Vonattal mentünk. Két pár Baksi barátnője és én Adival.

Románián keresztül ment a vonat és Romániában megállt nagyon sok helyen. Jöttek parasztasszonyok terményekkel és mindenféle népség. Amikor nagyobb város mellett vagy a határnál megállt a vonat, géppisztolyos katonák vették körül. ennek ellenére például Kolozsváron kis koszos suhancok jöttek a vonathoz kéregetni. A katonák csak ímmel-ámmal hajkurászták őket.

Mikor megérkeztünk Várnába egy buszt kellett találnunk, ami a tengerpartról indult, de kevés busz volt, sok ember. Gondoltuk a buszra várva, hogy benézünk egy élelmiszerboltba. Ez volt az első sokkoló valóság. Büdös volt odabent. A hűtőben csak néhány sajt és semmi más. Kenyér, konzervek. Minden cirill nyelven.

A buszra úgy szálltunk fel, hogy Baksi feltolakodott, majd a hátán lévő hátizsákkal forgolódva csinált annyi helyet, hogy én és a két lány is fel tudjon szállni. Eljutottunk az Aranypartra a kempingbe és felvertük a sátrat.

Menet közben vettünk vörös bort és a Szlancsev Brjág nevű helyi likőrt. Ezt iszogattuk, majd hajnalban Baksi ki is hányta. Nagyon kultúrált volt, mert kimászott a sátorból és csak utána hányt.

Ebben a kempingben gugolós WC volt, mellkasig érő ajtókkal. Baksi egyszer pipázva végezte dolgát, amikor egy bajszos asszonyság slaggal a WC helyiséget kitisztította és a gugoló Baksit is lelocsolta. Baksi onnan már csak a bokrok közé ment.

Amikor lementünk egyszer étterembe, leültünk volna egy üres asztalhoz, de a pincér áttessékelt egy olyanhoz, ahol már ült egy pár. Mi nem értettük, de ott az volt a szokás. Már nem emlékszem, hogy mit ettünk, de választék nem volt.

Egyik este paprikás krumplit vagy ehhez hasonlót főztünk egy nagy kondérban. Egyszer a sötétből előkerült egy kisgyerek és leguggolt. Megkínáltuk, elfogadta, majd repetázni akart, de akkor odajött az anyja és anyja és elrángatta tőlünk. akkor derült ki, hogy románul beszélnek.

Egyébként a tengerpart szép volt és mi az egyetemista "tehetségünkkel" eltöltöttünk viszonylag sok időt ott, mert olcsó volt.