Bevezető
Az alábbi írásokban olyan gondolatokat írtam le vagy vettem át, amelyek szerintem a jó iskolára jellemzőek. Elsősorban középiskolai témák. A cikkek írása között eltelt több év is, így vannak már megvalósult gondolatok.
Az iskola olyan hely, ahol életük egy szakaszában az idő nagy részét ott töltik a fiatalok.
Itt dolgoznak a tanárok és más alkalmazottak is. A tanárok heti 22-29 tanítási órája nem ritkán még plusz 10-20 óra felkészülést jelent átlagosan, azaz a heti 30-40 óra az iskolával kapcsolatos dolgokra megy el. A többi dolgozó pedig a heti 40 órás munkahetét tölti el az iskolában. Nem mindegy, hogyan.
Jogilag a fenntartóé az iskola, de valójában akkor jó az intézmény, ha a diákok és a tanárok is jól érzik magukat ott.
Ez a cikksorozat nem egy konkrét iskoláról szól, hanem az itthoni iskolákról általában!
- Milyen iskolát szeretnék 10 év múlva? - Vitaindító
- Innováció, fejlesztés az iskolában
- KIP - Komplex Instrukciós Program
- A finn iskolarendszer - a jó iskola
- A szülők és az iskola kapcsolata
- Adminisztráció
- Az "okostelefonok" használata az oktatásban
- Az intézményvezető szerepe
- Az iskola és a fenntartó kapcsolata
- Diákok otthona
- Egy iskola informatikai rendszere - konkrét megoldás (tervezet)
- Kisebbségek kezelése az iskolában
- Kommunikáció az iskolában
- Mentorok rendszere
- Pszichológusok és a pedagógusok problémái
- Tanárok otthona
- Értékelés, önértékelés
- A tanítási órák 45 perce helyett.
- A tanulás tanítása
- A testbeszéd szerepe az iskolában
- Motiválás
- Diákok értékelik a tanáraikat
- Erőszak az iskolában
- Tanulási nehézségek - Nemzetközi felmérés tapasztalatai
- Hasznos tanácsok pedagógusoknak
- Tanulási technikák